210
REGISTRES DU BUREAU
[i55o]
les causes sont de si peu de consequence que lesd, amendes ne se montent au prouffit dud. seigneur, ne pareillement de lad. Ville, en six ans, autant que monteroient les droitz dud. assesseur, qui luy sont ordonnez telz que ausd. Prevost et Eschevins, sans les gaiges qui luy sont reservez, qui seroit charge nouvelle et insuportable à icelle Ville;
"Que, au moyen delad, creation d'assesseur qui n'a esté faict, comme dit est, en autre ville de ce Royaulme, semble que à l'advenir il pourroit prandre [pied] de Prevost perpétuel, qui seroit du tout tollir et abolyr les droitz et previlleiges des habitans de lad. Ville, qui sont si obéissans serviteurs du Roy, qui ne s'en trouvera de plus en sondict Royaulme.
"Aussi ne seroit raisonnable que estans lesd, estatz de Prevost et Eschevins et Lieuxtenans populaires et ellectifz que leur assesseur feust royal.
" Supplians très humblement le Roy leur voulloir conserver et les entretenir en leurs previlleiges, et révoquer led. edit de creation dud. assesseur et s'asseurer que, come lesd, habitans luy ont tousjours esté très humbles, loyaulx et fidelles subgetz, ilz persévéreront en ceste volunté jusques à l'extrémité de leurs vies."
Prevost et Eschevins ont acoustumé avoir, et aux gages qui luy seront cy après ordonnez, de sorte qu'il seroit commorant avec led. Prevost, et ne luy restroit aucune auctorité.
"En quoy lad. Ville se sent grandement foullée, pour les causes contenues cy après, qu'elle supplie très humblement le Roy son souverain seigneur et Mess™ de son Privé Conseil considerer et y avoir esgard.
"En premier lieu, luy supplient considerer que ce qui a esté cy devant commis à lad. Ville a esté traicté par les Prevost et Eschevins si fidellement qu'il n'en est advenu aucune plaincte;
" Que lesd. Prevost des Marchans et Eschevins luy font le serment et à son Lieutenant General.
" Que pour la fidellité qu'il et ses predecesseurs ont eue des habitans de lad. Ville, il leur a laissé l'es­lection des Prevost et Eschevins et ausd. Prevost et Eschevins et xxim Conseillers les deux Lieutenans, lesquelz excercent si peu de justice qui leur a esté laissée.
"Que toutes les causes qui se traictent en lad. jus­tice sont sommaires, et combien à la verité que les amendes appartiennent moictié au Roy, toutesfoys
CCXIX [CLXV1II]. La reduction de Roulongne.
26 avril i55o. (Fol. 186.)
Lettres missives du Roy, envoyées le xxvie Avril
Et au dessus :
" A noz très chers et bien amez les Prevost des Marchans et Eschevins, bourgeois et habitans de nostre bonne ville et cité de Paris. r>
Procession.
Incontinant lesd, lettres receues, Mess" de la Ville envoyèrent mandemens aux Conseillers et aux Quar­teniers, pour appeller huit notables personnes de chascun quartier, pour eulx trouver, demain six heures de matin précisement, en l'Ostel de lad. Ville, pour acompaigner mesd. srs à aller à la procession gene­ralle qui se fera de Nostre Dame de Paris à l'entour de la Cité, pour rendre^graces à Dieu de lad. reduc­tion de Boullongne en l'obeyssance dud. seigneur.
Mesdictz s™ y furent, vestuz de leurs robbes my parties, avec la court de Parlement, en l'ordre qu'ilz ont acoustumé.
v" h.
26 avril i55o.
"De par le Roy. " Très chers et bien amez, ayant presentement eu nouvelles comme hier matin nostre ville de Boul­longne et fortz de Boullenoys furent renduz et re-mys en noz mains, nous n'avons voullu obmectre à vous en advertir incontinant, vous priant en rendre graces à Dieu et vous trouver à la procession que nous escripvons à l'evesqu'e de Paris en faire demain, pour l'en remercier.
"Donné à Sainct Germain en Laye, le xxvic jour d'Avril mil vc l."
Signé : "HENRY. de L'Aubespine, d